چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱

در مراسم کلنگ‌زنی پروژه کتابخانه مرکزی شیراز مطرح شد؛

کتابخانه مرکزی تراز فرهنگی استان را جابه‌جا می‌کند

کلنگ‌زنی پروژه کتابخانه مرکزی شیراز با حضور دبیرکل نهاد و استاندار فارس

پروژه ساختمان کتابخانه مرکزی شیراز توسط استاندار فارس و با همراهی مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی رمضانی در ادامه سفر به استان فارس ظهر امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ استاندار فارس را در مراسم کلنگ‌زنی پروژه کتابخانه مرکزی شیراز همراهی کرد.

استاندار فارس در این مراسم گفت: احداث کتابخانه مرکزی شیراز از طرح‌هایی است که نیاز به همت همه دستگاه‌های استانی دارد.

محمدهادی ایمانیه با اشاره به نیاز شیراز به چنین کتابخانه‌ای افزود: طراحی ابتدایی این پروژه حدود دو تا سه ماه به طول می‌انجامد برای همین امیدواریم از مرداد ماه مراحل احداث پروژه آغاز شود. ایمانیه تأکید کرد که ساخت این کتابخانه به فضای سبز بوستان ولی عصر(عج) شیراز آسیبی وارد نخواهد کرد.

در ادامه این مراسم مهدی رمضانی طی سخنانی با تأکید بر ضرورت تعریف پروژه‌های قابل اجرا گفت:‌ همیشه در نهاد تلاش کردیم کارها به خصوص در حوزه بهره‌برداری از کتابخانه‌ها به نتیجه برسد و پس از آن طعم شیرین خدمت‌رسانی را در آن فضا درک کنیم. استاندار محترم فارس شخصیت فرهنگی است و اهتمام ویژه به حوزه کتاب و کتابخوانی داشته و دارد و از جمله استاندارانی است که به صورت مشخص و ملموس در این حوزه کنش دارد که جای تقدیر و سپاس دارد.

همچنین از شهردار شیراز، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران استان و عزیزانی که بر ساخت کتابخانه مرکزی شیراز اهتمام دارند تشکر می‌کنم.

وی افزود: بسیار جای تأسف است که شهری مانند شیراز کتابخانه مرکزی نداشته باشد. کتابخانه مرکزی تراز فرهنگی استان را جابه‌جا می‌کند. درست است که در مرکز استان واقع شده اما بر شاخصه‌های فرهنگی یک استان تأثیر می‌گذارد و این تجربه را در دیگر استان‌ها داشته‌ایم و امیدواریم این اتفاق در شیراز هم به نتیجه برسد.

رمضانی در بخش دیگری از سخنان گفت: در حد بضاعت تلاش و کمک می‌کنیم تا پروژه به نتیجه برسد. نهاد بودجه عمرانی برای ساخت کتابخانه ندارد اما تا حصول نتیجه برای به نتیجه رسیدن پروژه‌ها پیگیری‌های مؤثری خواهیم داشت. در جلسه شورای اداری استان، استاندار محترم تأکید کردند که در استان فارس پروژه‌ای که کلنگ‌زنی شود و به نتیجه نرسد نداریم و نباید داشته باشیم که از این جهت اهتمام ایشان جای تقدیر دارد.

کتابخانه مرکزی تراز فرهنگی استان را جابه‌جا می‌کند

کتابخانه مرکزی تراز فرهنگی استان را جابه‌جا می‌کند

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 2 =